לק ארוז בקרטון ענק של אמזון 🖼️ 🌸🌸 Caroline 🌸🌸 (@littleblondpea@twitter)

חדשות טובות לשכנים החטטנים ולגנבי החבילות: אמזון תפחית את השימוש בקרטונים הממותגים הגנריים שלה ותשאיר את המוצרים באריזתם המקורית

לק בודד ארוז בקרטון בגודל של מיקרוגל? בהחלט. אמזון ידועה לשימצה באריזות המוגזמות של המוצרים שהיא משגרת לרחבי העולם. בנוסף, כמות המשלוחים של החברה גורמת לכך שהארגזים שמחייכים את לוגו אמזון מציפים את המזבלות ברחבי ארה"ב והעולם כולו. אמזון הודיעה עכשיו על צמצום האריזות – צעד שיסייע לסביבה – אבל עלול לבוא על חשבון פרטיות הלקוחות.

בשיטה הקיימת, אמזון מכניסה את המוצרים, על אריזתם המקורית, לאריזה ממותגת של אמזון. בשיטה החדשה, 11% מהפריטים שאמזון משלחת יגיעו באריזתם המקורית, ללא תוספת אריזה מיותרת. זה חוסך זמן בהכנה למשלוח, חומרי אריזה ושטחי אחסון עבורם, וכמובן מפחית את כמות הפסולת שנשארת אצל הצרכנים, שבתורה חוסכת עלויות פינוי, מיחזור והטמנת אשפה. "יש לחברה שלנו צורך משמעותי לעשות את הצעד הבא בחדשנות של אריזות", אמר פט לינדר, סגן נשיא למכטרוניקה ואריזה קיימותית, שציטטתי רק כדי לספר שלאמזון יש סגן נשיא לענייני אריזה קיימותית.

ארגזי אמזון 🖼️ Amazon.science
צמצום ארגזי אמזון 🖼️ Amazon.science

אבל הוול סטריט ג'ורנל מדווח על צרכנים שחוששים מההשלכה של האריזות המופחתות על הפרטיות שלהם: בעוד האריזות של אמזון ממותגות באופן אחיד, היעדרן יחשוף את הקניות של המשתמשים לכל מי שרואה את החבילה, מנהגי המשאיות דרך שומרים בכניסה לבתים משותפים ועד לשכנים חטטניים. די מביך שכל אחד יוכל לראות שקניתם גלולות אונות מפוקפקות, את הספר "טראמפ, האמנות שלי: איך לעשות עסקים" או מדפסת.

ביטול האריזות של אמזון עלול לסייע גם לגנבי החבילות, שנוהגים לחמוס משלוחים של אמזון מכניסות של בתים ברחבי ארה"ב. מדובר במכת מדינה: לפי חברת האבטחה SafeWise, ב-2022 נעלמו כך 260 מיליון חבילות. הגנבים הללו זכו לכינוי porch pirates, ויש אפילו הצעת חוק פדרלית ייחודית להם, H.R.6852 – Porch Pirates Act of 2022, שמבקשת שהענישה הפלילית על גניבת דואר שנשלח דרך הדואר האמריקאי תחול גם על חבילות ששולחו בין מדינות על ידי חברות פרטיות. כיום, הגנבים הללו לוקחים סיכון כשהם גונבים חבילה עם אריזה גנרית של אמזון. בהיעדרה, האריזה המקורית של המוצר תחשוף בפניהם מה יש בתוכה, והם יוכלו לחשב את הסיכון שבגניבתה אל מול השלל – נינג'ה גריל, מק פרו או סתם מדפסת.


עידו קינן הוא מה שהוא ומגיש-שותף של הפודקאסט הפופולרי סייברסייבר 🖼️ תמונת השער: לק ארוז בקרטון ענק של אמזון 🖼️ 🌸🌸 Caroline 🌸🌸 (@littleblondpea@twitter)