שלט מאולתר שקורא לאנשים לחבוש מסיכה 🖼️ עידו קינן; עיבוד מחשב

שואלים אותי מה דעתי על המגן 2.0. התשובה היא: אני לא יודע, בניגוד להשקה של המגן 1. המגן היא בקוד פתוח, אז לכאורה כל אחד יכול לבדוק אותו ואכן אעשה את זה. אבל בניגוד לגרסה הראשונה אין מומחה אבטחה מוביל שבדק את הקוד ואישר אותו. אז אני לא יכול לומר כלום על האבטחה.

אני לא יודע לומר כלום על האם האפליקציה תשתה לכם את הסוללה והאם היא יעילה כי אין לי מושג בנוגע לזה. אני אצטרך לשבת ולנתח את הקוד או לחכות שמומחה אחר שיהיה לו זמן יעשה את זה. מה שמטריד הוא שאני כבר לא יכול להיות בטוח במאה אחוז שהקוד הפתוח הוא מה שבסופו של דבר מגיע לאפליקציה.

יישומון המגן 2 בחנות האפליקציות של גוגל

נעם רותם עשה תהליך דיקומפילציה לאפליקציה לפני כשבועיים וגילה בה קוד שאמנם לא היה זדוני, אבל לא היה לו זכר בגיטהאב. וזה? זה רע. כי זה אומר שלכו תדעו מה יש באפליקציה יאמר לזכות משרד הבריאות שהם לקחו את מה שנעם כתב ברצינות ופעלו בעניין. אבל האמון שלי קצת נסדק.

אז מה? להתקין או לא להתקין את המגן? המגן 2.0 עובדת בצורה שונה מהאפליקציות המקובלות בעולם. מהניסיון הפיתוחי שלי? אם עובדים בצורה שונה מה-API הרשמיים זה נגמר לא טוב. אני מקווה שזה לא יהיה גם הפעם. המגן זו החלופה האזרחית היחידה לאיכוני השב״כ הלא יעילים. זו הסיבה שאני מתקין אותה.

ובשולי הדברים, אני מתנצל שאני נשמע קצת עייף, מאוכזב ופסימי. משרד הבריאות באמת מנסה לעשות את מה שהוא יכול ויש לא מעט אנשים טובים שמעורבים בתהליך ואני מקווה שהוא יצליח כי כרגע איכוני השב״כ לא עוזרים, המגיפה משתוללת ועושה רושם שהמדינה מתפוררת אבל באמת.

אני מצרף את הכתבה שכתבתי בהארץ על שבירת האמון הזו, שבה יש הסבר, וגם את הפוסט של סייברסייבר, ויש גם פרק מיוחד שיצא ממש עכשיו.


רן בר-זיק הוא חבר שק החתולים של סייברסייבר 🖼️ שלט מאולתר שקורא לאנשים לחבוש מסיכה // עידו קינן; עיבוד מחשב