ארטיק חיילים 🖼️ עידוק + Dall-e

כך סיכנה גלידה במתנה את פרטי כל המילואימניקים של חרבות ברזל

צה"ל חילק למילואימניקים של חרבות ברזל הטבה באמצעות סמס שהכיל לינק מקוצר (בדומיין של צה"ל! סוף סוף!),

שהעביר אותם למסמך פדף (שהוא צילומסך, כולל סמן העכבר!),

שהעביר אותם לאתר אקסטרה גיפטקרד, שכמובן קרס.

כשהאתר חזר, המילואימניקים התבקשו להזין מס' ת"ז ולבחור הטבה.

מי שלא מילואימניק קיבל הודעת שגיאה. מתחילים להבין את הבעיה?

מה שיש לנו פה זה שירות לבדיקת זהות חיילי מילואים לפי מסת"ז. ואם אתם לא בעל הת"ז, אלא זרוע הסייבר של חמאס, בית הדין הבינלאומי בהאג או האקר חובב מאפים? אין בעיה – רק תזינו מסת"ז תקין ותקבלו תשובה. ממשיכים להבין את הבעיה?

אז הרב"ז וג'יפיטפוט יצרו סקריפט לשתות את המידע מהאתר, והריץ רשימה של 5000 מסת"זים תקינים שיצר. הוא ציפה להיתקל במחסום, למשל:

  • אחרי שמזינים את המספר מקבלים קוד 2FA בסמס? זהו, שלא.
  • אז בטח יש קפצ'ה שתמנע מתקפה המונית? זהו, שלא.
  • אז rate limit על מספר הבקשות שאפשר להגיש ממחשב או כתובת IP? זהו, שלא.
  • אז לפחות מגבלה גאוגרפית, מאחר שחיילי המילואים נמצאים רק בישראל או בשטחי הרשות הפלסטינית? זהו, שלא.

בקיצור, מידע צבאי רגיש, שצה"ל העביר לגוף האזרחי אקסטרה גיפטקארד, שאיחסנו אותו בשרת אמזון בגרמניה, זמין לכל אדם עם כלי הפריצה המשוכלל דפדפן. חרבו דרבו על הראש שלנו.

שרבוטי מילואים 🖼️ אופיר סופר
שרבוטי מילואים 🖼️ אופיר סופר

לזכות דו"צ, הפירצה נסגרה זמן קצר אחרי שאיסגרנו. לחובת דו"צ, תגובתו היתה ש"לאחר בדיקה, לא מוכר אירוע של דליפת מידע. בנוסף, ננקטו צעדים מיידים על מנת למנוע דליפת מידע". דניאל הגרי, שברת לנו את הלב.

@glglz_tiktok יונתן שפירא / דניאל הגרי? איה כורם בחידוש מרענן לשיר שלה. מתוך התוכנית של שחר חסון, א׳-ד׳, 22:00 #דניאלהגרי #שחרחסון #חרבותברזל ♬ original sound – גלגלצ – הטיקטוק הרשמי

אקסטרה גיפטקארד נתנו בהתחלה תגובה שעלה ממנה שאין בעיה. ביקשנו מהם לבדוק ולשקול מחדש, והם חזרו עם תגובה יותר מדוייקת: "זוהו כניסות אנומליות למערכת מאתרים מחו"ל בשעות חריגות אשר ביצעו תקשורת נתונים. הנושא עוד נבדק. בשלב המיידי בוצעו שינויי אבטחה באפלקטיביות ובתשתיות. אנחנו ממשיכים לבדוק ולעדכן את המערכת בהתאם לממצאים שיעלו בשבוע הקרוב".

הסיפור המלא על ההטבה של צה"ל שחשפה את כל המילואימניקים ב{פ101} ההטבה שחשפה את *כל* המילואימניקים עם רן בר-זיק (שכתב עליו גם בקפטן אינטרנט), נעםר ועידוק:


🖼️ תמונת שער: חיילים של ארטיק 🖼️ עידוק + Dall-e