ציור של חייל וחיילת על גלויה של הוועד למען החייל 🖼️ n0nick

בניגוד לפרשת שירביט, האייטם הזה לא יגיע לראש החדשות. לא תראו פולואפים מאמצעי תקשורת, דיונים באולפנים או לחץ והיסטריה.

מה קרה: כל גורם שהוא היה יכול להוריד בנחת את הרשימה של כל חיילי צה"ל – בסדיר, בקבע ובמילואים, עם מספרי הזהות שלהם ושמותיהם המלאים, וגם גישה לדיווחי הקורונה שלהם.אני מכיר לא מעט גופים שהיו משלמים על הפירצה הזאת כסף טוב. אפילו רק כדי להביך את ישראל.

למה דליפת המידע הזו, של מאות אלפי פרטי חיילים, לא תגיע לראש החדשות? כי מי שדיווח עליה זו לא קבוצת האקרים אלמונית בטלגרם, אלא אנחנו: נעם רותם, עודד ירון, עידוק ואני, עבדכם הנאמן. אז לא תראו פה מחול שדים תקשורתי של איומים של חשיפה או נזק תדמיתי. רק אייטם פשוט.

האייטם הזה לא שונה מהותית מאייטמים רבים אחרים שאני ואחרים כתבנו וחשפנו וזכו למעט התייחסות מהמדינה. הצבא לפחות תיקן במהירות. גופים אחרים לא עושים את זה. ומי שגילה, אגב, זה לא אני, זה חייל רגיל, שלא משרת ביחידה טכנולוגית כלל וחייב להיות אנונימי כי על גילויים כאלו נכנסים לכלא.

מידע פרטי מהפריצה לשירביט (הסרנו פרטים מזהים) 🖼️ הטלגרם של Black Shadow
מידע פרטי מהפריצה לשירביט (הסרנו פרטים מזהים) 🖼️ הטלגרם של Black Shadow

אני, נעם ואחרים שחושפים פירצות סייברסייבר יכולים לספר על יחס מזעזע שאנו מקבלים מהנחשפים. אולי עכשיו, בעקבות השיטסטורם של שירביט, היחס ישתנה. בפרשה הזו, מי שחשף אותה יכול להענש בשלילת חירות. וזה? זה טיפה מפוצץ לי את הראש. אגב, הוא ניסה לדווח, אבל אין במערכת הצבאית מקום לדווח.

כרגיל בפרצות האלו, מדובר בפרצה מטופשת, שמעידה על פיתוח בעייתי, וכל מפתח עם שעתיים נסיון היה עולה עליה. ממשק רגיל, עם API פתוח, על שרת לא צה"לי ולא מוגן. כל מה שתוקף היה צריך לעשות זה לרוץ עליו. איך סקריפט התקיפה נראה? כמו בתמונה המצורפת. אבל נעבור לסדר היום, כי מה כבר קרה?

קוד להורדת רשימת חיילי צה"ל מיישומון הצב"ר הצה"לי
קוד להורדת רשימת חיילי צה"ל מיישומון הצב"ר הצה"לי

מבקר המדינה לא יתערב, רשות הפרטיות תמשיך לנמנם, ועדות הכנסת לא יעסקו בנושא, מהדורות החדשות ידווחו על עוד נופש בדובאי. אתם תקבלו עוד סמס פישינג ולא תבינו למה. הכל טוב. ואני כבר מתחיל להתעייף מזה. יש המוני מקרים ואין מי שיטפל בזה. הכוח שלי והזמן שלי ושל אחרים מוגבל 😔


רן בר-זיק הוא חבר מערכת סייברסייבר. בשעות הפנאי הוא כותב אתר internet-israel.com ועיתונאי בקפטן אינטרנט של "הארץ"; למעסיקים שלו אין קשר למידע ולדעות שמובאים ומובעים כאן 🖼️ תמונת שער: ציור של חייל וחיילת על גלויה של הוועד למען החייל // n0nick