זיהוי פנים בקורקינט ווינד 🖼️ Mudassar Iqbal, אתר ווינד ישראל, עידוק

הכתב כרמל ליבמן דיווח בשמחה בחדשות 2 כלשהן על "מהלך שיציל חיים? הטכנולוגיה החדשה שתמנע מילדים לשאול את הקורקינטים השיתופיים". כותרת מדוייקת יותר מופיעה בראש פוסט זה.

החוק בישראל מתיר רכיבה על קורקינט ממונע מגיל 16 ומעלה, אולם בפועל רוכבים גם צעירים יותר, אם בקורקינטים פרטיים ואם במושכרים. חברות השכרת-הקורקינטים-ללא-מגע-יד-אדם, ווינד, ברד וליים, ניסו למנוע מצעירים לשכור קורקינטים על ידי שכירת עובדים שיבדקו את גיל השוכרים הקמת מאגר מידע על הנוסעים, שבו הם נדרשים לסרוק תעודת זהות או רשיון נהיגה כדי לאמת את גילם.

ההגנה קלה מאוד לפריצה. לא רק שבני פחות מ-16 יכולים לסרוק תעודה של אדם אחר ולשכור קורקינט, אלא שאפילו לא צריך תעודה אמיתית, כפי שדיווחו אותן חדשות 2 כלשהן בפברואר השנה:

בבדיקה סרקנו רישיון נהיגה פיקטיבי שמצאנו בגוגל, כשמספר תעודת הזהות הוא 123456789 – והקורקינט היה זמין לרכיבה. החברות דורשות להזין גם כרטיס אשראי אבל הדבר לא באמת מעיד על גיל הנהג, מכיוון שאפשר לשאול כרטיס אשראי מאדם מבוגר.

בווינד מטמיעים עכשיו פתרון חדש: זיהוי פנים (כמובן שהוא "מבוסס בינה מלאכותית", לפי מנכ"ל ווינד ישראל, יוחאי עבאדי). בקומוניקט של ווינד נכתב כי

טכנולוגיית זיהוי הפנים נלקחה מתחום הבנקאות כדי לאמת את זהות הלקוח כשהמערכת עושה השוואה של תווי הפנים של הלקוח עם התמונה ברישיון הנהיגה שלו.

[…]

הזיהוי יבוצע כך: כל משתמש יתבקש לסרוק את רישיון הנהיגה שלו בעת ההרשמה לאפליקציה. המשתמש יתבקש לצלם תמונה של פניו ולשלוח כדי שתתבצע ההתאמה של תווי פניו לתמונתו ברישיון הנהיגה. בשלב הראשון, המערכת לזיהוי פנים תאשר את המשתמש תוך 20 דקות בלבד, כך שמהלך אישור המשתמש יקוצר מ-48 שעות כיום ל-20 דקות בלבד לאחר יישום הטכנולוגיה. בשלב השני, ולאחר שהמערכות תעבור את הבקרות המתאימות, יאושרו המשתמשים באופן מיידי. במידה וזוהתה בעיה, העניין יועבר לאישור ידני.

קומוניקט ווינד ישראל, 14.10.2020

כלומר, ווינד ישראל מקימים מאגר ביומטרי של תמונות פנים. גם לקוחות קיימים יצורפו לתוכנית: "החברה תריץ את היישום החדש על כל בסיס המשתמשים של החברה בישראל". אני באופן אישי מרגיש עכשיו הרבה יותר בטוח, אבל אולי זה כי מעולם לא שכרתי קורקינט מווינד.

הדגמת של פיצ'ר זיהוי הפנים של ווינד קורקינטים 🖼️ יחץ ווינד ישראל

לעתים, קורקינטים שיתופיים הם שיתופיים מדי, וסובלים מפירצות אבטחה ופרטיות. בסייברסייבר ע02פ21 דיברנו עם אמיר שלדובסקי מחברת אימפרבה, שחקר וגילה דליפות מידע מקורקינטים שיתופיים שחושפים מידע על עצמם, על המפעילים ועל הרוכבים, כולל אפשרות מעקב גאוגרפי אחרי הרוכבים.


🖼️ תמונת שער: זיהוי פנים בקורקינט ווינד // Mudassar Iqbal, אתר ווינד ישראל, עידוק